Een huis kopen is altijd spannend. Daarom helpen wij je graag op weg en zorgen voor alle voorbereidingen, zodat jouw toekomstige huis voor jou kunnen kopen.
Afspraak maken met een makelaarWat doe jij? Helemaal niets! Wij regelen alles voor je. Alle diensten die je van een makelaar gewend bent met heldere en transparante afspraken.
Het kopen van een woning begint hier!
Geef je op voor onze zoekservice en laat ons je ontzorgen voor de zoektocht naar een nieuw thuis.
1. Kennismakingsgesprek en zoekprofiel
Tijdens het kennismakingsgesprek bespreken we alle mogelijkheden en verwachtingen ten aanzien van je zoektocht en hoe we je hierbij kunnen helpen. Kies je ons als aankoopmakelaar, dan stellen we een uitgebreid zoekprofiel voor je op.
2. Als eerste op de hoogte van nieuw aanbod
Je ontvangt dagelijks het nieuwste aanbod dat aansluit bij jouw wensen. In mijnhuiszaken regelen we dat voor jou voordat makelaars een woning op Funda zetten, sturen ze de woning veelal eerst naar de collega-makelaars. Zodoende zijn wij, en jij dus ook, altijd eerder op de hoogte van het aanbod dan wanneer je zou zoeken via Funda.
3. Eerste bezichtiging
Heb je een leuke woning ontvangen die je wilt gaan bekijken? Wij maken de afspraak voor bezichtiging met de verkopende makelaar. Bij alle bezichtigingen zijn wij aanwezig en begeleiden jou naar jouw droomwoning. We adviseren je over de staat van de woning, welke investeringen er in de toekomst nodig zijn en hoe je eventueel meerwaarde kunt creëren op de woning.
4. Alle informatie verzamelen
Is dit de woning die je zoekt? Dan vragen we alle stukken op bij de verkoper, zoals de koopakte, het eigendomsbewijs en de kadastrale gegevens. Is het een appartementsrecht, dan vragen we ook de splitsingsakte en de stukken van de Vereniging van Eigenaars (VvE) op. Uiteraard doen wij ook onderzoek bij de gemeente, betreffende bijvoorbeeld de fundering en het bestemmingsplan. Op basis van deze informatie geven we een aankoopadvies.
5. De onderhandeling
Ben je nog steeds enthousiast, dan wordt het nu spannend. We adviseren je over een openingsbod voor de onderhandeling. Gaat het om een inschrijving, dan bespreken we het eindbod. En welke voorbehouden hieraan verbonden zijn. Vervolgens gaan we met de verkopende partij onderhandelen over de prijs, voorwaarden, oplevertermijn en eventuele andere zaken. We houden je voortdurend op de hoogte en doen er alles aan om de woning tegen een zo gunstig mogelijke prijs en condities aan te kopen. Lukt dit, dan gaan we samen een notaris kiezen, want je gaat de koopovereenkomst tekenen!
6. De koopakte
De koopovereenkomst (koopakte) wordt bij de notaris getekend. We helpen je met het maken van je notariskeuze en zorgen dat deze alle gewenste informatie ontvangt. Voordat je de koopovereenkomst tekent, nemen wij deze samen door en tijdens het tekenen zitten we naast je om je te ondersteunen tijdens dit spannende moment.
7. De hypotheek
Heb je de woning gekocht met de ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek? Dan houdt deze stap voornamelijk in dat je akkoord moet krijgen van de bank voor de financiering. We houden contact met je hypotheekadviseur en zorgen dat alles conform de gemaakte afspraken verloopt. Mocht je nog geen akkoord hebben van de bank binnen de gestelde termijn, dan vragen wij uitstel aan.
8. De eigendomsoverdracht
De financiering is rond, op naar de datum waarop je eigenaar wordt. Een aantal dagen voor de eigendomsoverdracht ontvang je van de notaris het concept van de leveringsakte, met de bijbehorende eindnota. Zodra jij deze akte ondertekent zal jij eigenaar worden van de woning en in de nota staan alle te betalen en te ontvangen bedragen. De akte en de nota nemen we vóór het tekenen samen door. Om er zeker van te zijn dat de woning nog steeds voldoet aan de verwachting en de overeenkomst, gaan we op de dag van de levering samen naar de woning voor de eindinspectie. Hierna gaan we naar de notaris voor de levering en dus de sleuteloverdracht (Eigendoms-of hypotheekakte later niet meer kunnen vinden...wees gerust de notaris bewaard alle aktes in zijn (digitale) kluis).
9. Einde dienstverlening als aankoopmakelaar
Na ondertekening van de leveringsakte eindigt onze dienstverlening als aankoopmakelaar. Maar ook na de levering staan we altijd voor je klaar voor eventuele vragen. En wil je over een aantal jaren de woning verkopen dan willen wij deze graag als verkoopmakelaar voor je doen, immers wij weten alles al van je woning.
Stuur een bericht naar RGRE Makelaars of bel met één van onze kantoren